1 – Gever van geschenk brengt verrassend offer – Het klinkt alsof de gever van het geschenk veel geld uitgeeft aan het kopen van het perfecte geschenk, maar dat betekent niet dat. Integendeel, de schenker besteedt tijd en energie aan het vinden van een geschenk waar de ontvanger van zal houden en waarvan hij zal genieten. Je weet dat hij van golfen houdt en je wilt hem helpen zijn spel te verbeteren. Als je unieke golfcadeaus wilt, overweeg dan om hem een golfervaring te geven. Dit is zeker beter dan om de zoveel jaar nieuwe golfclubs te kopen.
2 – Gever van cadeau wil ontvanger tevreden stellen – Je wilt niet dat de ontvanger van het cadeau het gevoel krijgt dat het cadeau dat je hem of haar geeft handig is. U wilt zich liever concentreren op het blij maken van hen met het geschenk en met u. Wetenschappelijk bewijs toont aan dat mensen meer plezier beleven aan cadeau-ervaringen dan wanneer ze een materieel geschenk ontvangen. Dus als je op zoek bent naar fairtrade ervaringsgeschenken als je cadeau, moet je rekening houden met het geluk van de persoon ermee.
3 – Geschenk is een weelde – Elk cadeau dat u koopt, moet speciaal zijn, maar materiĆ«le geschenken missen weelde en weelde. Een nieuw overhemd of nieuwe broek is niet bijzonder maar eerder saai en praktisch. Perfecte geschenken zouden niet iets moeten zijn dat aan basisbehoeften voldoet, maar eerder iets dat iemand zelf nooit zou hebben gekocht. Belevingsgeschenken vallen onder deze categorie. Wat voor cadeaus kun je iemand geven? Wat dacht je van een NASCAR-rijervaring voor die NASCAR-fan of een paar massages?
4 – Het geschenk is uniek en geschikt voor de beoogde ontvanger – Hoe vaak heb je de uitdrukking “Het is de gedachte die telt” gehoord? Hoewel, ja, nadenken noodzakelijk en belangrijk is, is dat alleen het geval als het precies goed wordt gedaan. Stel dat je aan het winkelen bent met een vriend die zegt: “Ik zou dit graag willen kopen of hebben” voor iets dat hij/zij heeft opgepikt. Twee maanden later viert je vriendin haar/zijn verjaardag. Een goede vriend zou teruggaan naar die winkel en het voor hem/haar kopen. Aangezien de vriendin niet heeft gezegd voor haar/zijn verjaardag, wordt het cadeau voor hen als attent en uniek gezien. Iemand die minder attent is, zou een cadeaubon kopen in de veronderstelling dat zijn vriend deze voor zichzelf zou ophalen. Daarom zijn belevingsgeschenken zo’n geweldig idee. Als je bijvoorbeeld een man hebt die dol is op rotsklimmen; je kunt een cadeau voor een klimervaring voor hem kopen; iets waar hij van zal genieten en uniek is voor hem.
5 – Het geschenk wordt niet verwacht – Klopt…alle geschenken zijn, tot op zekere hoogte, een verrassing, omdat ze over het algemeen zo worden ingepakt en verpakt dat de ontvanger van het geschenk pas in de verpakking kan kijken als deze is geopend. Als je je cadeau naar een hoger niveau wilt tillen, doe dan iets onverwachts of geef iets waar de ontvanger nooit om heeft gevraagd. Nogmaals, dit is waar ervaringsgeschenken van pas komen, aangezien de meeste mensen niet eens weten dat ze bestaan.
6 – De ontvanger wil de geschenken en houdt ervan – Ongetwijfeld is het perfecte geschenk degene die de ontvanger echt wil, maar zonder het te weten. Stel dat je vriend binnenkort jarig is en dol is op koken. Natuurlijk kun je nieuw kookgerei voor ze kopen en hoewel het praktisch is, is het niet per se attent. Koop in plaats daarvan een ervaringsgeschenk waarmee ze kunnen proeven van verschillende restaurants in hun stad (lokale keuken).
Kortom, om de perfecte cadeaugever te zijn, moet u het perfecte cadeau geven. Vind het geschenk dat is afgestemd op uw ontvanger. Je zult wat offers moeten brengen en creatief moeten zijn. Het moet iets zijn dat de ontvanger niet voor zichzelf zou krijgen, maar iets dat ze echt willen. Wanneer je je aan deze tips kunt houden en voorbij de kaders en materiƫle cadeaus kunt denken, kun je de beste belevingscadeaus voor je familie en vrienden kopen.